niedziela, 23 lipca 2017

Tacy sami


Czasami pojawiając się w blogosferze mam wrażenie, że niektórzy uczestniczyli w jakieś zbiorowej amnezji czy czegoś w tym stylu i zapomnieli po co tutaj są. Być może to dlatego coraz mniej mam ochotę odwiedzać to miejsce. Dzisiaj włączyłam mojego laptopa, zrobiłam sobie herbatę i z ziarenkiem ciekawości otworzyłam moją listę czytelniczą. To ziarenko jednak szybko zniknęło, bo znalazłam to, co każdego innego dnia.

Niezależnie jaki post postanowiłam przeczytać, spotkałam się z gorzkim rozczarowaniem. Być może znalazły się dwa posty, które naprawdę były dobre i interesujące. Reszta jednak co chwile powielała temat o tym, jakie to życie jest piękne. Na ilu już blogach przeczytaliście zdanie „Bądź sobą”, „Pokochaj siebie i swoje wady”, „Nie przejmuj się zdaniem innych"...

A do tego te wszystkie „współprace". Nie mam nic przeciwko takiej pracy, jeśli ktoś się naprawdę do tego przykłada, a każdy kolejny post promujący nie pogania drugiego. Większość jednak wygląda dzisiaj mniej więcej w ten sposób: dwa zdania, zdjęcia ze strony i linki, w które koniecznie musisz kliknąć. Czy taki blog wciąż można określić tym popularnym mianem „Prowadzony z pasją"?

Być może mój blog także nie jest idealny. Zapewne moglibyście dużo mu zarzucić. To jednak co piszę jest efektem moich przemyśleń i tego, co chciałabym przekazać. Czasami zdarzy mi się napisać coś co napisało setki innych bloggerów przede mną, jednak staram się z tym walczyć. Chciałabym, aby blogosfera była miejscem oryginalnym, gdzie każdy piszę na swój wyjątkowy sposób. Ale czy nie jest na to jeszcze za późno?

*Photo via Tumblr

28 komentarzy:

  1. Mam dokładnie to samo. Na blogsferze jestem rok i zauważyłam, że teraz większość osób pisze o tym samym. Czasem już nawet nie mam ochoty tego czytać. No cóż mój blog nie jest jakiś oryginalny, ale staram się go prowadzić z pasją. Dobrze, że o tym piszesz :)

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Tobą, sama nad tym troszkę ubolewam, ale chyba przyzwyczaiłam się do czegoś takiego. To walka z wiatrakami, nie zmieni się ludzi i świata, więc samemu trzeba być oryginalnym :)

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście tak jest :)
    Ale może dlatego, że powstają nowe blogi i każdy chce się wypowiedziec na każdy temat i potem się tego zbiera :D

    http://live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. W stu procentach się z tobą zgadzam :/ wydaje mi się, że po prostu jeśli ktoś nie ma weny, ale chce dodać nowy wpis na blogu to nie wpadnie na jakiś niezwykły pomysł, tylko na bardzo oczywisty, czyli na post motywacyjny, czy właśnie poruszy temat akceptowania siebie. Tak jest i nic na to nie poradzimy :/ ja również prowadzę bloga, nie jestem jakąś super blogerką i dla niektórych moje wpisy mogą być mało interesujące, po prostu nie da się wszystkim dogodzić :D pozdrawiam ;)
    https://blogspecjalniedlaciebie.blogspot.com/2017/07/uchwycone-chwile.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak niestety jest, dlatego większość blogosfery sprzedała sie dla tych całych chińskich sklepów. Nie wiem ku czemu to dąży, ale na pewno nie do pasji. A co gorsza, wiele dziewczyn zakłada blogi tylko i wyłącznie ze względu na współpracę...
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiele osób, prowadzi bloga ze względu na rzeczy materialne, które się dostanie. Ja bardzo często widze blogi gdzie, co 2 post to jest wishlista z jakiegoś sklepu...

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się, tak jest.. ale z drugiej strony czy każdy autor swojego bloga ma kipić krytyką? Ma mówić, że życie jest do "du**"? Też nie, więc lepsza taka forma niż wieczne narzenia, bo to bywa bardziej denerwujące :) Z drugiej jednak strony to, że blogerki piszą o tym samym to fakt.. zwlaszcza, jeżlei ktoś współpracuje z X firmami i dla każdej musi powstać post co 2-3 dni.. wtedy mniej 'prywaty' a jednak prywate wole bardziej od tych sponsorowanych albo o kosmetykach, które przewijają się u KAŻDEJ blogerki w tej tematyce. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się z tobą w 100 % ;)
    https://cakemonika.blogspot.com/ ♥ https://www.instagram.com/cakemonika/ ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Byc może na niejednym blogu przeczytałaś też, że " nigdy nie jest za późno".. Warto zmienić blogsferę w oryginalną sferę blogów. Bardzo dobrze piszesz, mój blog trochę sie różni od Twojego, ale od czasu do czasu też zamieszczam swoje przemyślenia...

    Zaczęłam Cię obserwować, lubię Twoj blog :)
    michalinm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Blog powinien być efektem pracy twórczej- prowadzący to artysta, osoba kreatywna, która tworząc posty daje upust swoim emocją. c:
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Okrutna prawda, ale zgaduje że tak było i będzie :/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyświetlenia, komentarze, obserwacje... To się liczy najbardziej. A ja lubię sobie naskrobać kilka głupot na moim blogu nie obchodzi mnie narzekanie innych. Lubię czytać blogi, których autorzy mają coś do powiedzenia na temat życia, nawet jeśli jest to gorzka prawda. Niestety Ci "nabijacze" wyświetleń byli, są i będą. Nam natomiast pozostaje dbać o własne internetowe miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To jest niestety okrutna i gorzka prawda blogosfery. Większość osób pisze tylko po to, by mieć jak największą ilość wyświetleń, komentarzy i obserwacji, a nie tylko to się liczy. Mam nadzieję, że w końcu się to zmieni. :)
    Pozdrawiam, Hayles z Our books. Our love

    OdpowiedzUsuń
  14. Czasami też mnie to irytuje. Co to da, że ktoś napisze, bądź sobą albo odważna. To nie jest takie proste jak każdy może napisać. Dlatego też na moim blogu takie rzeczy nie piszę, bo to jest nie potrzebne według mnie.
    Buziaki :* :*
    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio wszystko dąży do tego, że jesteśmy skopiowaną kopią kopii (pisałam kiedyś na blogu na ten temat). Z dnia nadziej jest coraz gorzej. Media społecznościowe dały nam jakiś obraz "ideału" do którego większość dąży.
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dobrze napisane, jakis czas temu byłam na blogu gdzie banery były co każdy post i na całym bocznym pasku..do przesady.
    Na szczęście dużo razy nie załapałam sie na te popularne zdania ktore wycytowalas :D

    beyourselfthreel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. To fakt, często czyta się o tym samym. Czasem sama piszę coś w stylu "Bądź sobą", chociaż staram się tego unikać. Współprace na co drugim blogu też potrafią dobić :P Ale przecież nie musimy odwiedzać blogów tego typu, możemy wybierać te wartościowe, na których blogerki mają coś do przekazania :)

    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Też mam czasami takie wrażenie.Z tych wszystkich blogów które odwiedzam,zapamiętuję może z kilka oryginalnych.Kiedyś blogosfera była o wiele ciekawsza.
    chemiczna-pilotka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Irytuje mnie kikadiesiąt współprac na blogu. Ja mam bloga od roku i jedną współpracę. Co jakiś czas dostaję pojedyncze. Ja piszę recenzje książek, ale dodaję też inne posty. Wiem, że nic na moim blogu nie jest doskonałe, ale się staram :)

    OdpowiedzUsuń
  20. O kurczę, a ja właśnie dodałam posta o współpracy. Cóż, lubię o tym pisać i sądzę że robię to dobrze, chodź wcale taka pewna siebie nie jestem :) Jeżeli chodzi o posty "bądź sobą" i tego typu podobne masz rację, jest ich wysyp ale z drugiej strony każdy może powiedzieć swoje zdanie na swoim blogu na każdy temat :) Jeżeli chodzi o blogosferę, myślę że było ciekawiej kiedy zaczynałam blogować 6-8 lat temu, co nie oznacza, że nie ma teraz blogowych perełek :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Niestety mało jest blogów, które naprawdę inspirują... a o tym, że trzeba być sobą to przeczytałam już chyba setkę wpisów :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja na szczęście chyba nie należę do takich "masowych" osób XD Szukaj, czytaj różne blogi, kiedyś na pewno znajdziesz coś ciekawego ;))
    Pozdrawiam i zapraszam na:
    darkmysteriousbunny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. No niestety to szczera prawda ;/ Aż smutno się robi..

    Uśmiech dla Ciebie i miłego dnia! :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam dokładnie to samo. Na mojej liście czytelniczej tygodniowo pojawia sie zaledwie kilka dobrych postów, które nie są przepełnione reklamą czy bezsensownym gadaniem jakie to życie jest cudowne. Sama posiadam współprace, ale nie godzę się często nawet na robienie wishlist, bo nie chcę takiego śmietnika na mojej stronie.

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny post, zapraszam w wolnej chwili do nas:
    **KLIK**
    Pozdrawiamy, xoxo

    OdpowiedzUsuń
  26. Nigdy nie jest na to za późno!:) Sama przegladając mojego bloga troche się rozczarowalam i od jakiegoś czasu oprócz Saal Digital nie współpracuję z zadna inna firma (+SaalDigital nie wymaga klikniec). Tez zdarzylo mi się napisac posty o byciu szczęśliwym itp. Dopóki piszesz to po swojemu - nie jest takie samo jak wszedzie, ale musisz miec cos, co Cie wyrózni :) A Ty wyróżniasz się baaardzo na tle innychblogow, ktore przegladam :) nowy post z Irlandii ♥

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie jest za późno ;) Staram się tworzyć swojego bloga całym sercem i czerpać przyjemność z pisania (da się czerpać przyjemność z pisania: "kliknijcie w linki"?) i życzę tego każdemu blogerowi.
    Cudownego dnia!

    http://coscudownego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

➪ Każd(a)y komentarz/obserwacja motywuje mnie do dalszej pracy. Z całego serca dziękuję :)

Copyright © 2014 Paper Girl , Blogger