niedziela, 2 kwietnia 2017

Dlaczego czytamy?


Każdy zapalony czytelnik choć raz w życiu usłyszał to zdanie, na które musiał odpowiedzieć - „Po co ty w ogóle czytasz te książki?". Słysząc je wielokrotnie, zawsze nie wiedziałam co odpowiedzieć. Bo jak wytłumaczyć osobie, która nie czyta, jak wielkie znaczenie mają dla mnie te historie zapisane na pożółkłych kartkach papieru? Gdybym powiedziała prawdę od razu pomyślałaby, że potrzebuję psychologa. Bo jak inaczej opisać przygody, które się przeżywa w miejscach nieistniejących na mapie lub uczucie podróży w czasie bez opuszczania wygodnego łózka. To jest właśnie coś o czym trzeba się przekonać na własnej skórze.

Zawsze byłam zdania, że każdy lubi czytać, jednak większość o tym nie wie, bo po prostu nie znalazła tej wyjątkowej książki. Znam wiele osób, które nienawidziły książek przez szkolne lektury, czy też inne powody, jednak z czasem pokochały czytać i to w większości przez Harry'ego Pottera. Ja sama nie wiem, kiedy zaczęła się moja miłość do książek. Ona zawsze gdzieś ze mną była. Kiedy byłam mała, zamiast bawić się lalkami jak większość dziewczynek w moim wieku, kryłam się za stronami zapisanymi czarnym literkami i kolorowymi obrazkami. Być może to dlatego teraz czuję, co czuję w stosunku do tych wszystkich powieści.

Uwielbiam uciekać w inny świat i stawać się częścią historii, której sama nie mogłabym sobie wyobrazić. To jak film, który sama układam w głowie. Ucieczka, która na chwilę zabiera moje smutki, zmartwienia i trud codzienności. Taki rodzaj leku na całe zło, który nie można znaleźć w żadnej aptece. Za każdym razem potrzebujesz coraz więcej, aż w końcu się uzależniasz. Rodzaj zapomnienia, przez który nigdy nie czujesz się samotny.


W najbliższym czasie zamierzam zrobić Q&A, więc zapraszam do zadawania pytań w komentarzach x

A dlaczego ty czytasz?

Photo via tumblr

18 komentarzy:

  1. Niedawno wróciłam do czytania i powoli mnie to wciąga. Wyznaczyłam sobie cel i mam nadzieję, że go osiągnę. Ludzie pytają po co czytam.. Jak dla mnie jest to głupie pytanie. Uwielbiam te wszystkie historie miłosne, dramaty itp.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak można zapytać po co się czyta :O
    Nie wierze w takich ludzi.. Czytanie jest super i pobudza wyobraźnie :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja długi czas nie czytałam, nie myślałam, że da się to lubić. Zniechęcały mnie głównie lektury szkolne, za którymi do teraz nie przepadam. Jednak przyszedł taki moment, gdy stwierdziłam, że warto spróbować. Od tego czasu jestem zakochana w książkach po uszy!

    the tales of life

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Twojego bloga!
    Obserwuję i liczę na rewanż :)

    Za komentarz do posta odwdzięczam się trzema komentarzami :)

    http://www.sandrakopko.com/2017/03/coffee.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro post o czytaniu, to ja zapytam o książki: Jaką przeczytałaś w ostatnim czasie? Masz jedną swoją ulubioną? Może jest też taka, której całym sercem nienawidzisz?

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/2017/01/summary-of-2016.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w gimnazjum miałam bunt przeciwko książkom, żałuje bo straciłam 3 lata - gdzie w tym czasie faktycznie mogłam przeczytać coś bardzo interesujacego. Teraz nadrabiam i czytam bo uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio cztam same podręczniki i kiedy tylko przejdę przez wszyskie zblizajace się testy, myślę, że będę musiała odpocząć od tych czarnych literek... :) Z jaką postacią z książki najbardziej się utożsamiasz? ;)
    na-wrotkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham czytać. Myślę, że tą miłość do książek przekazała mi babcia, która zawsze mi czytała. Możliwość oderwania się od rzeczywistości i wkroczenia w całkiem inny świat jest fantastyczna!
    Ja tak samo zamiast bawić się lalkami wolałam czytać książki.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytanie, czytanie - nietstey takie odległe dla niektórych ale nie dla mnie ;)

    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Po feriach wróciłam do czytania i kiedy mam wolny czas notorycznie to robię. Nie wiem dlaczego kocham czytać, jest to po prostu dla mnie bardzo przyjemne i odprężające, książki pomagają mi uciec od szarej rzeczywistości ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja za książkami w wersji papierowej nie przepadam. Zdecydowanie wole wersje elektroniczne, jakoś bardziej mogę sie na nich skupić.
    M A R C E L I A Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie czytanie jest oderwaniem od problemów i tego wszystkiego co mnie otacza. Porzucam rzeczywistość i zagłębiam się w moją wyobraźnię i mój własny świat
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    Odpowiadam na każdą obserwację
    http://ragazza99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam wrażenie, że kazdy lubi czytać tylko musi znaleźć swój tytuł :) Poza tym - nie zawsze musi być to książka a np. artykuły naukowe :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja właśnie przez szkolne lektury bardzo zniechęciłam się do książek i przestałam je czytać. A kiedyś tak bardzo lubiłam to robić.. Teraz niestety nie mam na nie czasu :/
    https://devildisorders.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytam w wolnych chwilach, ale chyba swojej idealnej książki jeszcze nie znalazłam. Chodź mam książkę, którą jako dziecko czytałam niemalże codziennie i czytam ją do tej pory :) Co do Q&A zadam kilka pytań:
    1. Jak rozpoczęła się twoje przygoda z blogiem?
    2. Co lubisz w blogach innych?
    3. Czego nie lubisz w blogach innych?
    4. Noc czy dzień?
    5. Jak wpływa na ciebie muzyka?
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie ♡
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam czytać i przenosić się w ten inny świat *.*

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie osobiście książki uspokajają, sprawiają,że czuje się lepiej,przenoszą w inny świat. Po prostu otwierają wyobraźnie

    https://www.strong-power.pl/

    OdpowiedzUsuń
  18. Mi za dzieciaka mama dużo czytała przed snem i uwielbiałam to. Naprawdę współczuje osobom, które nie czytają, ich świat musi być bardzo ubogi. Swoją drogą, nie wiem jak można zadać pytanie "po co czytasz?" ;____;
    M Ó J B L O G

    OdpowiedzUsuń

➪ Każd(a)y komentarz/obserwacja motywuje mnie do dalszej pracy. Z całego serca dziękuję :)

Copyright © 2014 Paper Girl , Blogger