poniedziałek, 6 marca 2017

Dlaczego piszemy?


Dlaczego piszę? To chyba jedno z najtrudniejszych pytań, na jakie przyszło mi odpowiedzieć i to nie dlatego, że nie znam na nie odpowiedzi, a dlatego, że jest zbyt trudne, aby je wytłumaczyć. Słowa zawsze były dla mnie jak taki skryty przyjaciel, który zawsze przy mnie był, gdy nie było nikogo innego. Nieważne czy w postaci książek, wierszy, czy też amatorskich historyjek, które pisałam w zeszycie skrytym na dnie szuflady. Gdzieś w środku wpisałam sobie miłość do pisania, a ona już ze mną została.

Wciąż pamiętam moje pierwsze opowiadanie, które napisałam w podstawówce. Jest dla mnie wyjątkowe nie tylko przez to, że pierwsze, ale i też przez to, co ze sobą niesie. Była to historia o biedronce i kwiatku, którzy zyskali prawdziwą przyjaźń, kiedy wszyscy inni się od nich odwracali. Dopiero kiedy z nieba spadł promyk słońca, stali się dla nich piękniejsi i bardziej wartościowi. Być może brzmi teraz zabawnie, jednak jest to historia, która nieustannie powtarza się w dzisiejszym świecie. Od tamtej pory chciałam, żeby wszystkie moje słowa takie były, prawdziwe i z przesłaniem.

To było coś osobistego, jednak istnieje milion innych powodów, które dotyczą niemal wszystkich pisarzy. Lubię to uczucie, kiedy mogę przelać na papier wszystkie moje myśli, nawet jeśli czasami mam z tym problem. Lubię siedzieć w łóżku z herbatą, kiedy moje palce uderzają w klawiaturę. Lubię przyprawiać innych o śmiech, wzruszenie, łzy. Lubię wymyślać zawiłe historie. Lubię znikać.

To jedne z najlepszych uczuć jakie można doświadczyć, a ja nie zamieniłabym ich na nic innego.


Właśnie dlatego piszę. A ty?

23 komentarze:

  1. Ja pisze dlatego, że mogę w jakiś sposób wyrazić swoje uczucia. Lubię gdy ktoś to przeczyta. Pięknie wszystko napisałaś.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz, że teraz nawet nie wiem jak mogłam żyć wcześniej bez pisania?? Blog i przelewanie moich myśli stał się dla mnie ważną częścią życia. Nawet nie wyobrażałam sobie, że pisanie opowiadania, które właśnie kontynuuje może być takie piękne i satysfakcjonujące.
    ,,Lubię znikać" - ja również. Znikać w kręgach liter, które składają się na zdania.
    Pozdrawiam serdecznie

    starwarspoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wyobrażam sobie teraz życia bez bloga, pisania i sesji. To cudowne, ze mogę przelewać tu swoje myśli i odczucia, a jeszcze lepsze jest to, ze ktoś naprawdę to czyta i mu się to podoba :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! http://unrealizable-nathalie.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, genialny post, aż szkoda było kończyć czytać :D
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. W pewnej książce przeczytałam, że piszemy, aby zniknąć. I tak jest - piszemy, by wyładować emocje, by oderwać się od rzeczy rzeczywistych, które na otaczają.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie to opisałaś. Naprawdę przyjemnie czytało się ten post.
    Ta historia o kwiatku i biedronce musiała naprawdę być przeurocza.
    Ja tak jak Ty uwielbiam to, że mogę przelać swoje słowa na papier. Dotykać palcami klawiatury. Podzielić się swoimi uczuciami. Stworzyć coś kreatywnego, niepowtarzalnego.

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Piszę bo lubię. Bo mogę się podzielić swoimi spostrzeżeniami, bo mogę spowodować dyskusję, bo mogę podzielić się wspomnieniami z podróży.... I tak mogłabym wymieniać jeszcze długo ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja opowiadań itp pisać nie cierpię, ale na blogu pisanie o tym co mnie interesuje sprawia mi dużą przyjemność :)
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zależy w jakim sensie chodzi o pisanie bo jeśli chodzi o takie klasowe pisanie na czas to nie znoszę ale takie przelanie kilku słów na papier zawsze warto! Zachęcam do zestawienia po sobie śladu w postaci komentarza i obserwacji
    ONLY DREAMS - klik ♥
    Robię konkurs może wpadniesz?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja lubię poprzez pisanie wyrażać siebie, to co we mnie siedzi, moje przemyślenia, rzucić nowe światło na zakurzone sprawy. :) Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Przelewanie myśli na papier to bardzo dobry pomysł, a dla wielu świetny sposób na spędzanie czasu i odprężenie. Piszę tylko na blogu, ponieważ ogółem to humanistką nie jestem, ale lubię dzielić się skrawkiem mojego życia:)
    Miłego dnia! Diamentowe myśli - klik | Zapraszam na nowy post!

    OdpowiedzUsuń
  12. Istnieje milion powodów dlaczego piszę, przede wszystkim lubię tworzyć, cokolwiek, wyrażać siebie chociaż tu, bo w realu często nie potrafię, lubię wracać do wspomnień i czytać to w kółko.
    http://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest dokładnie tak, jak piszesz. Sama uwielbiam pisać - po prostu sprawia mi to radość i bardzo dobrze się czuję, jak mogę przelać swoje myśli czy to na papier czy na komputer. Jeszcze lepiej się pisze, gdy ma się odbiorców, którzy mogą być krytyczni bądź też nas motywują :)

    Pozdrawiam, Sylwia :)
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piszę, bo wiem, że to jedyna rzecz, która mi wychodzi (chyba), piszę, bo to oderwanie się od rzeczywistości i wkroczenie do innego świata, piszę, bo po prostu to czuję i lubię wyrażać uczucia na papierze.

    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
  15. Piszę bo sprawia mi to radość. Mogę chociaż na chwilę oderwać się od rzeczywistości i wejść w taki trochę wirtualny świat. Piszę bo chcę, bo lubię , bo jest to moją pasją.
    Nawet niedawno postanowiłam napisać opowiadanie. Na razie takie na komputerze by nikt tego nie mógł przeczytać. Może coś z tego wyjdzie :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  16. Piszę, bo lubię dzielić się swoimi spostrzeżeniami i sprawia mi to przyjemność. Cieszę się jeśli mogę tym kogoś zainteresować. Podoba mi się Twój blog. Obserwuję, by zaglądać tu częściej. :)
    rosjanka-oficjalnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Dokładnie. Piszę, bo lubię tworzyć. Słowa to coś pięknego, coś czym można wyrazić niemalże wszystko. Słowa to emocje.

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja również lubię pisać, mogę wtedy przelać swoje emocje na kartkę papieru, gdy byłam jeszcze młodsza pisałam znacznie więcej niż teraz,moje serce skradły wiersze i chyba to ze mną już pozostanie,pomimo że ciągle robię błędy ortograficzne kocham pisać.

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Pisanie to w jakiś sposób odskocznia od wszystkiego. Możliwość wylania wszystkich myśli, emocji i tego co w nas siedzi. Jak byłam mała też pisałam różne opowiadania. Gdybym znalazła je teraz prawdopodobnie umarłabym ze śmiechu, ale wtedy były dla mnie fajne! Z tekstami, które piszę teraz za kilka lat będzie pewnie podobnie. To fajne, że właściwie dzięki kilku zdaniom można zobaczyć tak ogromną zmianę.

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/2017/03/co-kupiam-w-anglii.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Fantastyczny post, naprawdę aż szkoda mi było kończyć czytać :D
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny post ! :)


    obserwuje i zapraszam do mnie :
    http://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Piszę, bo daję to upływ moim emocjom. Duszone w sobie w końcu wypływają. Sprawia mi też to ogromną radość.
    Ciekawy temat, i racja - pytanie dość trudne. Obserwuję
    Zza Obiektywu

    OdpowiedzUsuń
  23. też pisałasm opowiadania, a czasem nawet wiersze, ale to w podstawówce, teraz od tego odeszłam, w zamian piszę bloga
    a piszę bo lubię, bo lepiej mi się pisze niż mówi, mogę wyrazić swoje zdanie, wyrzucić swoje myśli, dokładnie, uważnie pomyśleć co mogę jeszcze dodać..
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

➪ Każd(a)y komentarz/obserwacja motywuje mnie do dalszej pracy. Z całego serca dziękuję :)

Copyright © 2014 Paper Girl , Blogger