piątek, 6 stycznia 2017

Trochę o social media


Pierwsza była Prehistoria, później Starożytność i Średniowiecze, następnie Nowożytność, aż w końcu dotarliśmy do „Czasów Współczesnych". Więc jak będzie się nazywać kolejna epoka? Będąc szczera nawet bym się chyba nie zdziwiła gdyby nazywała się epoką smartphone. Dzisiaj gdzie nie spojrzymy wszędzie widzimy z ludzi z telefonami w ręku. Nieważne gdzie się znajdujemy i co robimy, nałogowo sprawdzamy wiadomości, robimy zdjęcia lub oglądamy filmiki.
Rozpoczynając dzień, pierwsze co robimy to przeglądamy wszystkie portale społecznościowe zaczynając od Instagrama, przez Snapchat, aż po Twitter. Stajemy się zachłanni chcąc coraz więcej wyświetleń pod naszymi postami i więcej polubień pod naszymi zdjęciami. Zapisujemy wszystko w pamięci telefonów zamiast w naszej własnej głowie. To smutne, że dzisiaj chcemy mieć tysiąc znajomych na Facebooku, zamiast kilku prawdziwych, rozmawiać przez Skype zamiast twarzą w twarz...

Kiedyś graliśmy w gry planszowe i klasy, wychodziliśmy na dwór, aby po prostu spotkać się ze znajomymi. Dzisiaj? Zostajemy w domy, bo „Tam nie ma WiFi". Kiedy jesteśmy w restauracji koniecznie robimy zdjęcia jedzenia zanim je zjemy. Przecież wszyscy muszą wiedzieć jak dobrze się bawimy, co jemy i co robimy...
Ale nasze życie nie musi tak wyglądać. Nie mówię tu od kompletnym odcięciu od świata i życiu w jaskini, a małym limicie. Wyjść pobiegać, pobawić się z psem, odłożyć telefon.

Prawda jest taka, że możemy kupić nowy telefon, nowy komputer, nowy aparat, ale nie możemy kupić nowego życia.

35 komentarzy:

  1. Czasem dobrze robi detox od internetu. Pozdrawiam i obserwuję. MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda. Nawet nie zdajemy sobie sprawy ile czasu spędzamy w internecie, z telefonem w ręku. Uświadomiłam to sobie jakoś w wakacje i postanowiłam choć trochę to ograniczyć. Miałam ok 3 miesiące przerwy od telefonu i szczerze? Jakoś dało się przeżyć ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety ale fb, czy inne serwisy zabierają nam mnóstwo czasu, który może wykorzystać na coś bardziej konstruktywnego
    she-imagination.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ja zdecydowanie za dużo czasu spędzam w social media, i sądzę, że powinnam to zmienić, ale zazwyczaj kiedy przebywam w towarzystwie to chowam telefon :>

    /MAGSAILE/

    OdpowiedzUsuń
  5. To niestety prawda i nie sądze, aby dało sie to zmienić... Obserwuję bo bardzo spodobał mi sie twój blog i zapraszam: Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może nie u wszystkich, ale każdy może pracować nad tym u siebie :)

      Usuń
  6. Też jestem ciekawa jaką nazwę będzie nosić kolejna epoka :D
    Social media zajmują sporo czasu, ważne jest, aby korzystać z nich z umiarem :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz wiele racji, odstawienie telefonu powoduje automatycznie większą ilość czasu wolnego - a tak wszyscy narzekamy, że go nie mamy.

    MY BLOG - CLICK!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się ze wszystkim co napisałaś, mimo że sama w jakiś sposób jestem uzależniona od tego wszystkiego. Myślę, że odcięcie się od tego chociaż na chwilę jest naprawdę fajne! Ja nadal uwielbiam planszówki i wyjścia ze znajomymi, staram się z nich korzystać jak tylko się da :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasem dobrze robi detox od internetu xd
    http://majuskaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze napisane jednak ja nie czuję się uzależniona od social mediów. Na fb, instagrama wchodzę max dwa razy w tygodniu. Planszówki uwielbiam i jeśli ktoś proponuje to rzucam wszystko i lecę grać :D
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja na szczęście mam takich znajomych, że lubimy razem wychodzić i nie potrzebujemy WIFI. Telefony wyciągamy tylko po to żeby zrobić sobie zdjęcie, ale nie wstawiamy go zaraz na fecebooka tylko po prostu chcemy mieć fajne zdjęcie :)
    Dobrze napisałaś, nie możemy kupić sobie nowego życia.
    milomidzeli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Spędzamy coraz więcej czasu w internecie. Niektórzy nie mogą się bez niego obejść. Coraz to młodsze dzieci są uzależnione od komputera czy telefonu bo rodzice wolą mieć spokój. A potem nagle okazuje się że jest problem bo dziecko zamiast spędzać czas z rówieśnikami woli przeglądać FB.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie prawdziwe. Ja mogłabym poradzić sobie bez portali społecznościowych.

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety masz racje. Ja osobiście umiem odłożyć telefon i po prostu spotkać sie ze znajomymi czy z chłopakiem i wcale nie brakuje mi patrzenia na telefon. Po prostu ciesze się chwilą. Ale gdy patrze na moja 5 lat młodszą siostrę która nie umie obejść sie bez telefonu to trochę mi jej szkoda. Jednak takie mamy czasy i nic sie z tym nie da zrobić. A szkoda.

    Pozdrawiam Agaa
    ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobrze wszystko ujęte. Mam nadzieję, że jednak ludzie trochę zmądrzeją i przestaną wiecznie siedzieć przed ekranami czegokolwiek.
    http://hellokitycool.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Świat coraz bardziej zatraca się w postępie technologicznym :(

    https://zwyczajnaminika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie najgorsze jest to, gdy podczas rozmowy, druga osoba korzysta z telefonu. Jest to bardzo denerwujące i lekceważące. Jestem wdzięczna za za to, że będąc małym dzieckiem, nie korzystałam z telefonu:)
    pelnapasji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo, nie lubię, gdy ktoś przy mnie co chwile zerka na telefon lub używa go przy stole.

      Usuń
  18. Co jak co, ale dla mnie gry planszowe są nadal najlepsze i żadne telefony ich nie prześcigną <3
    Pozdrawiam, Marlena :*

    AARLENAA.BLOGSPOT.COM - klik!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dokladnie nie mozna kupic nowego zycia. Pochłonęła nas elektronika, ale tez dzieki niej mozemy poznawać ludzi i rozwijam wiele pasji (tworzenie filmikow czy robienie zdjec), niektorzy nie wykorzystują tego w ten leoszy sposob lecz tylko bezmyślnie siedza i przeglądają glupoty. Każdemu sie zdarza ale nie wyobrazam sobie zycia wylacznie z telefonem. Uwielbiam miec czas wolny spędzony z rodzica i znajomymi na dworze, robiąc coś kreatywnego lub odpoczywac od wszystkiego. A co do gier planszowych itp to bardzo czesto w nie gram! Uwielbiam to robic :) mam nadxieje ze ludzie odzwyczaja sie od niezdrowego trybu zycia z telefonami przy twarzy.. buziaki

    http://caiawichowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Masz dużo racji, na pewno życie mamy jedno i podobno naukowcy już dowiedli, że życia nie wydłużymy - 120 lat czyli liczba, która nawet teraz jest osiągalna nie da się jej wydłużyć. Polecam koreańską dramę Goblin - tam pokazana jest "śmierć" dotyka każdego (no dobrze prawie każdego) jest raptowna i nieprzewidywalna - nie jest powiedziane ile będziemy żyć i jak zginiemy. Natomiast też trochę technologii muszę bronić - dzięki technologii mogę dalej się szkolić i pracować z domu dzięki czemu nawet jak jest weekend i pracuje mogę przyjąć w domu gości i ich ugościć, bo w razie w i tak jestem w pobliżu - nie muszę się zrywać i jechać przez godzinę do miejsca pracy, więc wszędzie są wady i zalety :) Ale na jednym się łapie jak pada internet to myślę, że nasz rząd odwala to co rząd turcji czy coś gorszego się stało.

    OdpowiedzUsuń
  21. -Beautiful Post! I am impressed! Blog is wonderful! You deserve a lot more readers! After that, I hope you'll be back! ♥
    -if You can visit my blog, it would be for me! ♥

    http: //chelchiechelchie.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo podoba mi się twój nowy post :D
    A twój blog jest bardzo inspirujący <3
    Śliczny design i nagłówek
    Zapraszam na konkurs do wygrania Kosmetyki od Kylie Jenner
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Oczywiście, w 100% zgadzam się z tym co napisałaś !
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  24. Moim zdaniem lepsze czasy były kiedyś. Ludzie się spotykali, umieli ze sobą porozmawiać, była świetna zabawa.. Nie uważam się za osobę, która jest uzależniona od internetu lub telefonu. Co więcej jakby tylko ktoś z mojego otoczenia nie siedział w wirtualnym świecie tylko wyszedłby gdzieś ze mną, mogłabym zostawić wszystko w domu! Często jak jestem u znajomych na jakiejś imprezie to wszyscy nagrywają snapy, piszą z innymi zamiast się dobrze bawić. Mnie to bardzo irytuje. Dla mnie telefon też jest bardzo ważnym elementem, bez którego długo bym nie wytrzymała, bo jednak dzięki niemu możemy się kontaktować, sprawdzić jakąs informacje itd. Ale bez przesady!

    Obserwuję ;*
    Zapraszam do mnie ;3
    Giulietta

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny, bardzo mądry post:) Niektóry naprawdę z tym przesadzają. Ludzie teraz skupiają się na tym, aby pokazać co przeżywają, zamiast po prostu to przeżyć. Dokumentowanie na pamiątkę jest super, ale wrzucanie snapów np. z imprezy (nie daj Boże własnej, np. z urodzin) to już przegięcie:p Buziaki ;*
    paulacierpiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. No tak, cały ten postęp współczesności to coś, nad czym mogłabym ględzić godzinami. Niby pomocne to, interesujące.
    Tylko ile z tym kłopotu. I marnowania czasu. Nienawidzę marnować czasu.
    Miałam koleżankę, dla której jedynym powodem do zejścia z łóżka była nowa szansa na zrobienie selfie. W całej swojej miłości do fotografii pytam, ludzie, po co wypełniać cały swój Instagram zdjęciami swojej gęby w kilku pozycjach na przemian. Zwariować można. Dedukuję iż to taki nowy symptom wpadania w samozachwyt.
    No ale szczytem wszystkiego były ostatnie wakacje, kiedy to inna moja koleżanka oświadczyła, że nie jedzie do Hiszpanii. Dlaczego? Ano darmowego Wi-Fi w hotelu nie ma. Nie wiedziałam czy się śmiać czy płakać.
    Ja kiedyś stracę cierpliwość, serio.
    Pozdrawiam ;D
    zaryzykuj i kliknij

    OdpowiedzUsuń
  27. Oj... Kazda epoka sie czyms charakteryzowała... Nic nie poradzimy na to, ze nasza akurat jest przepelniona cyfryzacja... Mowiac szczerze wole zyc w czasach smartfonow niz wiecznych wojen jak to bylo w sredniowieczu.... Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    Ciotkastiv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja zrobiłam sobie 8 dniowy detoks od social mediów i telefonu. Polecam, bardzo uspokaja i "oczyszcza" :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Masz rację, mnie też to przeraża, że ludzie nawet przy stole z rodziną siedzą i sprawdzają swoje smartphony.

    Zapraszam: Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  30. Jakie to prawdziwe. Przeglądając portale społecznościowe codziennie pakujemy sobie ogrom niepotrzebnych informacji do głowy. Używając elektroniki czas zasuwa nieubłaganie. Gdzie jest chwila, by chodź na chwilę się zatrzymać.. Obserwuję :)
    MÓJ BLOG 💘

    OdpowiedzUsuń

➪ Każd(a)y komentarz/obserwacja motywuje mnie do dalszej pracy. Z całego serca dziękuję :)

Copyright © 2014 Paper Girl , Blogger