poniedziałek, 9 stycznia 2017

Tea book tag


Wprawdzie nie przepadam za tagami, jednak gdy tylko natknęłam się na powyżej wspomniany „Tea book tag”, po prostu nie potrafiłam przejść obok niego obojętnie. Być może to przez to, że mam słabość do herbaty oraz książek, o czym niektórzy stali czytelnicy zapewne już wiedzą. Wraz z przyjściem nowego roku na blogu zrobiło się nieco poważniej, więc myślę, że ten post nie jest takim złym pomysłem. Takie rozładowanie tej zbyt nawet jak dla mnie, poważnej atmosfery, jaka tu zagościła w ostatnim czasie. Może więc już przejdę do treści, zanim wszyscy uśniemy.

CZARNA HERBATA, CZYLI TWÓJ ULUBIONY KLASYK

Klasyki w mym przypadku to ciężki temat. Będąc jeszcze w szkole podstawowej lektury skutecznie odstraszyły mnie od tego typu powieści. Jedyną lekturą, jaką wspominam pozytywnie jest "Mała księżniczka” autorstwa Frances Hodgson Burnett, która powstała ponad 100 lat temu. Uwielbiałam tę opowieść i w bliskiej przyszłości na pewno przeczytam ją ponownie.


HERBATA OOLONG, CZYLI KSIĄŻKA, KTÓREJ POŚWIĘCA SIĘ MAŁO UWAGI

Myślę, że dobrym kandydatem na to miejsce będzie „Złodziejka książek” autorstwa Markusa Zusaka. Jest to wyjątkowo poruszająca opowieść, której akcja dzieje się podczas II Wojny Światowej w Niemczech. Historia podwójnie zasługuje na uwagę, ponieważ jej narratorem jest... śmierć. Bohaterką jest Liesel Meminger, która pierwszą swoją książkę kradnie na pogrzebie brata, a następną na płonącym stosie nazistów. Odkrywa swoją miłość do książek i potęgę, jaką mają słowa. Po prostu niesamowita opowieść o nadziei, miłości oraz przyjaźni w niebezpiecznych czasach.

BIAŁA HERBATA, CZYLI KSIĄŻKA NIESŁUSZNIE POPULARNA

Istnieje tak wiele niesłusznie popularnych książek, że mogłabym zrobić z nich listę, przynajmniej takie jest moje zdanie. Mimo to niedługo się nad tym zastanawiałam i szybko doszłam, że to miejsce dla „Fangirl". Idealnie wypromowana z chwytliwym tytułem, po który każdy sięgnie. To także na mnie zadziało, jednak historia niesamowicie rozczarowała.

ICED TEA, CZYLI KSIĄŻKA, KTÓRA ZMROZIŁA CI KREW W ŻYŁACH

Szczerze uwielbiam czytać każdy gatunek i nie mam jakiś specjalnych wymogów. Thriller mam za to tylko jeden na półce i jest to „Dziewczyna z pociągu”, którą pochłonęłam w jakieś dwa dni. Trudno mi w jakikolwiek sposób opisać tę książkę bez robienia spojlerów. Zapewne, jednak i tak większość z was ją zna. Powiem, więc tylko, że warto zainwestować w tę lekturę.

Gratulacje, jeśli ktoś dotrwał do końca. Nie będę nikogo nominować, bo myślę, że ten punkt zawsze mija się z celem. Wybieranie kilku osób, jakby to było specjalne wyróżnienie. Ja nominuję więc wszystkich, którzy mają ochotę na zrobienie takiego tagu. Zapraszam również na dyskusję w komentarzach i proszę o zadawanie pytań do Q&A.

Znacie jakieś z tych książek? Jakie przeczytaliście ostatnio?


25 komentarzy:

  1. Nie miałam okazji czytać "Fangirl" jednak przyznam, że miałam zamiar ją kupić. Po twoim wpisie rezygnuję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zainteresowała mnie tym tagiem i chyba też go zrobię :) Książki zanm wszytkie ale nie wysztkie czytałam :)

    Pozdrawiam Agaa
    ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O ja czytałam ''Dziewczynę z pociągu'' i nawet byłam na niej w kinie! Bardzo mi się spodobała, obserwuję (: Mój blog - kliknij! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny Blog *.*
    Coś czuję, że będę wpadała tu częściej <33


    Co powiesz na wspólną obs ? :)

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Fanką książek nie jestem za to herbat największą haha

    killa-killaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam tych książek ,chociaż czasem lubię przysiąść z kawą lub herbatą do jakiejś lektury :)
    Obserwuję ! ;)

    https://zwyczajnaminika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. też uwielbiam "małą księżniczkę" <3
    ty robiłaś zdjęcie? śliczne!!! wciąż się uczę takie robić :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie niestety nie mojego autorstwa lecz też nad tym pracuje haha

      Usuń
  8. Kocham "Fangirl"! To świetna książka :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  9. Z każdego rodzaju tak naprawdę lubię czytać książki :D
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nigdzie nie widziałam tego tagu :) ' Fangirl ' znajoma mi polecała ale teraz to nie wiem czy ją przeczytam :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham książki i herbatę <3
    nie czytałam żadnej z powyższych :( jeszcze nie :D

    kmmbffl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. chyba ich nie czytalam, jednakze sie skusze, zwlaszcza przy herbatce!
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne połączenie! Pozdrawiam,
    https://wrrabii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny tag! Aż mi się zachciało znowu sięgnąć po "Małą księżniczkę" :)

    Pozdrawiam,
    Normxcore

    OdpowiedzUsuń
  15. Super tag! Możliwe, że też kiedyś go wykonam, bo kocham czytać książki zwłaszcza przy kubku herbaty. Nie czytałam większości z tych wymienionych przez Ciebie, ale może czas to nadrobić. Zaintrygowała mnie najbardziej "Złodziejka książek" i muszę przyznać, że mnie też nudzi "W pustyni i w puszczy". Aktualnie czytam "Will Grayson, Will Grayson" i jest po prostu wspaniała! ♥

    neversaynever171.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny blog...U mnie ostatnio zakupy ograniczyły się do strefy moda&uroda ale muszę się złamać i kupić "Dziewczyne z pociagu"
    pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy tag i sposób na jego przedstawienie. Podoba mi się pomysł porównywania herbat do pozycji literackich :D

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie widzialam nic z tego, ale ja książek nie czytam bo nie mam czasu na to :/ i nie lubie

    wiktoriakarnecka.blogspot.com <-- Klik

    OdpowiedzUsuń
  19. Naprawdę fajny tag, nie dziwie się, że zdecydowałaś się na taki post :D Twoje odpowiedzi również sa ciekawe i miło się je czytało ;) Obserwuję i zostaję na dłużej ;D
    Pozdrawiam c; /~Kinga
    Unpredictabble

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale świetny tag, bardzo dobry pomysł na luźniejszy post :)


    VLEKSVNDRV

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo fajny tag :)
    http://swieciedziewczyn.blogspot.com/ zapraszamy do nas :*

    OdpowiedzUsuń
  22. Pierwszy raz spotkałam się z takim tagiem, bardzo interesujący. Czytając każdy 'nagłówek' zastanawiałam się jaką książkę ja bym wybrała :) Zainteresowałaś mnie dziewczyną z pociągu, póki co jestem w trakcie czytania Dziedzictwa, ale jakoś ciężko mi się brnie. Są ksiązki, w które zaczytuję się do tego stopnia że przeczytam je w dwa dni, a ta jakoś mi się ciągnie i ciągle odkładam ją a bok :D Polecam Ci Córkę Żywiołu, którą zresztą u siebie recenzowałam (daawno temu) Buziaki ;*!

    paulacierpiak, klik

    OdpowiedzUsuń
  23. świetny pomysł, orginalny pomysł:)
    a Dziewczynę z Pociągu mam na półce, ale jeszcze nie tkniętą ;) na razie czytam "Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie":)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie bądź taka pewna co do "W pustyni i w puszczy". Ja sama mam do tego sentyment, a znam sporo osób, które tę ksiązkę wręcz uwielbiają. To dobra lektura, tylko trzeba do niej odpowiednio podejść i mieć w sobie tonę cierpliwości ;)
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

➪ Każd(a)y komentarz/obserwacja motywuje mnie do dalszej pracy. Z całego serca dziękuję :)

Copyright © 2014 Paper Girl , Blogger