sobota, 23 lipca 2016

Coś z niczego


Już nie pamiętam, kiedy ostatnio zrobiłam sobie taki mały spacer, podczas którego wszystko wokół mnie zwalniało, a ja nie musiałam myśleć o niczym. Zupełnie zdążyłam już zapomnieć jakie to przyjemne. Tylko ja, aparat i milion rzeczy, które mogę uwiecznić na fotografii. Zmotywowana, więc wyszłam z domu, odłożyłam telefon, którym zazwyczaj robiłam zdjęcia, a z dna szuflady odkopałam stary aparat i postanowiłam dać mu szansę. Prawda, jednak jest taka, że nie ma idealnego aparatu, robiącego zawsze idealne zdjęcia. Może tylko zrobić dla nas zdjęcie, które my musimy sami edytować, aby było idealne.





                         
Przez długi czas myślałam, że aby robić dobre zdjęcia jest potrzebna dobra lustrzanka, która tak długo mi się marzyła. Dopiero niedawno uświadomiłam sobie, że niekoniecznie. Nawet z niczego można zrobić coś pięknego na co, dowodem jest zdjęcie powyżej sprzed i po edytowaniu. Dlatego dzisiaj chciałam Wam pokazać, jak i gdzie je obrabiam.

Do edytowania używam programu online - Pixlr Express (LINK TUTAJ). Znalazłam go już długi czas temu i od tamtej pory zawsze używam. Jak widać na zdjęciu poniżej ma wiele funkcji i nie jest jakiś skomplikowany, więc nikt nie powinien mieć problemów przy pracy z nim. 


Zazwyczaj używam o wiele więcej efektów, jednak tutaj przydadzą się zaledwie trzy, a przynajmniej tak myślę. Jak widać wystarczy parę kroków, aby diametralnie odmienić zdjęcie. Nie będę już dłużej wam przynudzać, ponieważ wszystko jest widoczne na zdjęciach, a poza tym nie jestem jakimś wielkim specem i myślę, że wiele osób mogłoby zrobić to o wiele bardziej profesjonalnie i lepiej.




PS. Planuje zrobić małe Q&A, jeśli pod tym postem będzie trochę pytań. Pytajcie o wszystko i od razu sami odpowiadajcie. W ten sposób będę mogła was lepiej poznać :)

A wy jakich używacie programów? Lubicie edytować zdjęcia?
  

44 komentarze:

  1. Ja rzadko edytuje zdjęcia, zazwyczaj dzięki odpowiedniemu nastawieniu i światłu zdjęcie jest dla mnie idealne bez jakiejkolwiek przeróbki. Jednak gdy czasem któreś mnie nie zadowala, delikatnie mu "pomagam" w programie photoscape.

    OdpowiedzUsuń
  2. Często edytuje zdjęcia. Tego programu nie używałam, muszę spróbować :)
    Mój blog
    Odwdzięczam się za obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację z tym, że aby zrobić dobre zdjęcie nie potrzebujemy drogiego aparatu. Moim zdaniem wszystko zależy od tego, jak fotograf przyłoży się do swojego zajęcia i czasem nawet telefonem zdjęcie może wyjść przepięknie. Do tego odpowiednia obróbka i arcydzieło gotowe ;)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Zapraszam do siebie: slowandminimal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Skąd pomysł na prowadzenie bloga? :)
    Obserwujemy? Zaobserwuj mnie, a ja na pewno się odwdzięczę!

    http://pastelowa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja edytuje zdjęcia w photoscape,ale ten program jest świetny i efekty są bardzo zadowalające :O

    nataliacieslak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zostałaś nominowana do LBA na moim blogu ;)
    Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  7. Edytowane zdjęcia wyglądają naprawdę świetnie, dlatego często je przerabiam, a używam do tego programu Photoscape ^^ Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ja zazwyczaj obrabiam w Photoscape i VSCO ;)

    Q&A; Do jakiego kraju chciałabyś pojechać?

    /MAGSAILE/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znałam wcześniej tego programu ;) Świetny post, pozdrawiam ♥
    Mój blog---Zaobserwuj

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku efekt jest naprawdę fenomenalny! <3
    Masz rację, aby robić doskonałe zdjęcia wystarczy nawet smartfon czy zwykła cyfrówka!
    Ja obrabiam zdjęcia w Photoscape, ale tylko delikatnie je rozjaśniam.
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny program :) Na twój blog weszłam przypadkowo i powiem ci, że bardzo się cieszę, ponieważ szukałam programu do edytowania zdjęć :) Także bardzo ci dziękuję za post ;)

    Zapraszam do mnie ;)
    http://normalnienienormalnanastolatkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie trzeba mieć profesjonalnego sprzętu by zrobić ładcne zdjęcia! efekt po jest bardzo zaskakujący. Ja kiedyś urzywałam Pixlr ale nie tego expres :)

    londonkidx.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  13. Też uważam, że nie trzeba drogiego sprzętu, aby robić dobre zdjęcia. Też oszczędzałam kiedyś pieniądze na dobrą lustrzankę, jednak spodobała mi się fotografia analogowa. Może będę miała kiedyś własną ciemnię fotograficzną :p

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    blogzwyklejbrunetki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja używam photoscape, a o tym programie nigdy nie słyszałam. Bardzo fajne zdjęcie i widać różnice :)
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Edytacja zdjęć nie idzie mi za dobrze.. A brak motywacji do posiedzenia nad tym.. Co do aparatu to prawda :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie xoxo
    http://lucky-veronica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja tak naprawdę dopiero niedawno zaczęłam interesować się edycją zdjęć. Używam programy PhotoScape i jetem naprawdę zadowolona! To, co mówisz o aparacie jest prawdą, jednak ja postanowiłam spiąć tyłek i zbierać na wymarzoną lustrzankę. I oczywiście nie zapomnę o praktyce obróbki zdjęć :) Umiejętności w tej dziedzinie potrafią sprawić cuda!

    Pozdrawiam gorąco ❤❤❤
    http://mademoisellepaulline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne zdjęcia! Ja niedawno wybrałam się na właśnie taki spacer i zdjęcia powinny pojawić się na blogu już niedługo :) Odwdzieczam się za każdą obserwację
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. ja edytuję w picassa:) na inne programy nie mam czasu;p

    OdpowiedzUsuń
  19. ja bardzo rzadko przerabiam zdjęcia, czasem przerabiam na instagrama ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  20. Też zawsze przerabiam zdjęcia, bo mój telefon robi je takie mdłę i bez wyrazu :). Ale ja używam do tego strony ribbet :).

    Q&A: Jak długo masz zamiar blogować? Jakie masz plany na przyszłość (tą dalszą i bliższą)? :)

    www.bolibrzusie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale piękne miejsce!♥ Muszę ogarnąć ten program, bo świetnie przerobiłaś zdjęcie nim :D Jak na ten moment używam tylko Vsco i Photoscape co oczywiście polecam!:)

    Proszę o klik, Buziaki xx♥ zyciedlapasji

    OdpowiedzUsuń
  22. śliczne zdjęcia i miejsce <33
    http://xycjpc.blogspot.com/
    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja robię zdjęcia niezbyt profesjonalnym aparatem, a mimo tego większość mi się podoba, a po obróbce jest wg ekstra.
    Ja przerabiam swoje zdjęcia w Photoscape :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Rzadko edytuje zdjęcie, jedynie co z nimi robię to łączę, lub dodaję ramki :))

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięnie wyglądają zdjęcia !

    Mogę prosić o poklikanie w linki w tym poscie? :)
    by-vanys.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  26. Rzeczywiście nawet lustrzanka nie zawsze jest w stanie zrobić idealnego zdjęcia. Ja nieraz lepsze zdjęcie zrobiłam telefonem niż aparatem, choć wiadomo, że to drugie jednak częściej się sprawdzi. Od czasu do czasu kombinuję z edycją zdjęć, ale nie czuję się dobra w tym temacie x
    majawojcieszek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. edytowanie zdjęć daje dużo, czasami nawet zwykłe rozjaśnienie i zdjęcie jest lepsze ;)

    vanillia96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. I like your blog, its really dope.
    Do you want to follow each other?
    If you want, than follow me, and let me know in comments, so I can follow you back with pleasure.
    We can follow each other on Instagram @andjela.dujovic, let me know in the comments so I can follow you back.

    www.bekleveer.com
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  29. I like your blog, its really dope.
    Do you want to follow each other?
    If you want, than follow me, and let me know in comments, so I can follow you back with pleasure.
    We can follow each other on Instagram @andjela.dujovic, let me know in the comments so I can follow you back.

    www.bekleveer.com
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  30. Edytowanie zdjęć na których jestem ja nie jest zbyt fascynujące jednak jeśli robię zdjęcia czegoś to bardzo lubię je edytować. Zawsze używam do tego PhotoScape - nie jest to jakiś wielki program, ale tylko ten w miarę ogarnęłam haha!
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja zazwyczaj przerabiam w Photoscape i naprawdę lubię to robić :)
    Pozdrawiam! :D
    Mój blog - klik ^^

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja muszę popracować nad przeróbką, bo czasami jeszcze mam z tym problem :)

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  33. Masz talent :) ja w życiu zrobiłam tylko dwa ładne zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  34. bardzo przydatny post,ja nie potrafie tak ladnie przerabiac zdjec

    Dopiero zaczynam,zapraszam :)
    sycia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ależ cudownie to wygląda! Moje zdolności w edytowaniu zdjęć to efekty na snapie albo szary filtr z photoscape.. Otworzyłam sobie ten program i lecę próbować przerabiać! Dziekuję, czekam na więcej Twoich zdjęć bo są fenomenalne!
    Buziaki x
    smile-for-me-beautiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Do obróbki zdjęć zdecydowanie bardziej od Pixlr polecam PhotoScape. Zanim moimi zdjęciami zajęła się graficzka to właśnie w tym programie się bawiłam. Co do tego, że z niczego można zrobić coś przez obróbkę - zgadzam się. Nawet słabym aparatem można zrobić piękne zdjęcie. Wiadomo, że w lustrzankach jakość jest trochę lepsza (dlatego właśnie ja zdecydowałam się na jej kupno, ale powodem była też szkoła do której się wybieram), ale to nie oznacza od razu, że zdjęcia nią zawsze wychodzą idealne.

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Tak jak większość osób tutaj używam PhotoScape i zdecydowanie polecam :D A co do zdjęć masz racje, jeśli jest dobre ujęcie to nawet słabą jakość można jakoś pózniej poprawić ;)

    martynakrysinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. ale ładne widoki! spacery to bardzo fajna opcja na spędzenie wolnego czasu ; )

    ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja nie obrabiam zdjęć ale u ciebie to wszystko ładnie wyszło :)

    Truskaweczka (klik)

    OdpowiedzUsuń
  40. U mnie ostatnio końcówkę robi PhotoScape. Polubiłam bardzo tamte filtry i łączenie zdjęć jest bardzo wygodne. :) Ale w tym temacie również jestem na etapie zmian, heh, więc wypowiem się konkretniej za jakiś czas. :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Na twojej obróbce najbardziej spodobał mi się efkt, jakby z drugiego etapu :D
    Ja do obróbki używam picassa, lub photoscape.
    http://x-lauraxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

➪ Każd(a)y komentarz/obserwacja motywuje mnie do dalszej pracy. Z całego serca dziękuję :)

Copyright © 2014 Paper Girl , Blogger