sobota, 30 lipca 2016

Book Haul II Lipiec


Lipiec zdecydowanie był miesiącem, którego wyczekiwałam dotąd najbardziej ze wszystkich. W końcu możemy w pełni cieszyć się wakacjami - korzystać ze słonecznej pogody, do późna oglądać ulubione seriale, a zeszyty oraz podręczniki odłożyć gdzieś w kąt szafy i pozwolić im zebrać trochę kurzu. Co mnie, jednak ucieszyło w tym miesiącu najbardziej, to zdecydowanie te wszystkie książki, które znalazły się na mojej półce.



W pierwszej kolejności zabrałam się za książkę, na którą już od dłuższego czasu polowałam - Fangirl. Po tylu pozytywnych opiniach i zachęcającym opisie spodziewałam się czegoś WOW, niestety było tylko wielkie EHH...
Cath to dziewczyna, która jest fanką nastoletniego czarodzieja Simona Snow i ma własnych fanów, przez to, że pisze o nim fanfiction. Zmaga się z różnymi problemami, szkolnymi, rodzinnymi, czy też pierwszymi miłościami.
Myślałam, że naprawdę zwiąże się z tą książką oraz główną bohaterką i się zawiodłam. Czasami te kawałki o Simonie Snow umieszczane na końcu każdego rozdziału były ciekawsze niż wszystko inne co się tam działo. Książka, jednak nie jest zła, ma plusy, ale zdecydowanie nie jest dla tych, którzy lubią dużo akcji.


Jeśli chodzi o Więzień Labiryntu to była zupełnie przeciwna historia. Od dawna byłam ciekawa książki i w pewnego dnia na obserwowanym przeze mnie blogu książkowym pojawiła się właśnie dotycząca tej powieści recenzja. Ufałam tej bloggerce, bo jak dotąd każda jej recenzja okazywała się prawdziwa i wyglądało na to, że mamy ten sam gust. Cóż, chyba nie do końca...
Jej negatywna opinia mnie nieco zniechęciła i ostudziła mój zapał. Sama więc nie wiem jak to się stało, że jednak ją kupiłam. Kiedy na szybko pakowałam się na plażę, wrzuciłam tę książkę do plecaka, a później już nie miałam innego wyjścia i nie mogłam jej nie przeczytać. Z początku nic mi się nie kleiło, ale później nie potrafiłam się od niej oderwać. Czytałam z zapartym tchem do ostatniego zdania, chociaż znałam zakończenie. Jaki wniosek? Lepiej nie kierować się opiniami innych i samemu próbować.


Dziewczyna z pociągu to NAPRAWDĘ znakomity thriller. Opowiada o kobiecie, która stała się wrakiem człowieka i codziennie jeżdżąc pociągiem do pracy wpatrywała się w dwa domy. Jeden, w którym mieszkał jej były mąż wraz z nową żoną oraz dzieckiem, a drugi, w którym mieszkała nieznajoma jej, jednak idealnie wyglądająca para. Nadała im imiona i codziennie rozmyślała o ich "idealnym" życiu, a także układała wymyślony życiorys. Pewnego dnia, jednak widzi z pociągu coś, co nią wstrząsa. Kolejnego dnia dzieje się tragedia, a główna bohaterka Rachel postanawia rozwiązać sprawę na własną rękę.
Zdecydowanie jest to książka, do której będę powracała i powracała, a i tak będzie trzymała mnie w napięciu. Nie mogłam się od niej oderwać. Czytałam ją non stop, nieważne, czy o ósmej wieczorem, czy czwartej rano. Z pewnością dziewczyna z pociągu stała się jedną z moich ulubionych książek, a  także ulubieńcem na ten miesiąc.


Ze wszystkich przeczytanych książek w lipcu z tą zmagałam się najdłużej. Teraz trudno mi w ogóle jakoś ją ocenić. Początek był bardzo monotonny, co wydawało się ciągnąć przez całą lekturę. Do tego miałam te dziwne uczucie, że gdzieś już to było. Wszystko było łatwe do przewidzenia i praktycznie czytałam ją z nudów. Dopiero pod koniec się nieco wczułam i płakałam jak małe dziecko, jednak nadal jestem na nie. Myślę, że w kwestii "Zanim się pojawiłeś", trzeba się przekonać samemu, bo każdy ma inny gust. Znam kilka osób, którym się bardzo spodobała ta książka i kilka, którym zupełnie nie. Sama nie wierzę, że to przeczytałam, jeśli miałabym przeczytać kolejną część to jedynie chyba z braku innego wyboru.



Beta to książka opowiadająca o Elizji, która jest klonem stworzonym do tego, aby służyć mieszkańcom rajskiej wyspy Dominium. Nie ma duszy i nie powinna nic czuć, jednak czuje i zakochuje się w jednym z mieszkańców. 
Przez pierwsze strony książki byłam kompletnie zauroczona, wszystko wydawało się dopracowane i ciekawe. Niestety po pewnym czasie to dobre wrażenie minęło. Raz, czy dwa omijałam opisy, które były tam kompletnie niepotrzebne oraz pełne nierozumianych zwrotów. Drugim co mi się rzuciło w oczy, to było niezdecydowanie Elizji. Beta sama nie wiedziała, czego chce. Od razu "zakochała się" w Tahirze i myśląc o nim w drugiej chwili biegła w ramiona Alexa, którego ponoć nienawidziła.
Koniec także trzeba traktować z przymrużeniem, bo dzieje się, aż za dużo i wyszło to nieco chaotycznie. Myślę, jednak, że Beta nie jest złą książką. Gdyby ją nieco poprawić mogłaby odnieść sukces jak Igrzyska Śmierci, czy też Niezgodna, chociaż i te mają wiele wad. 



Piąta Fala to pierwsza książka tego typu z jaką przyszło mi się zmierzyć. W końcu przecież wszystkie historie o końcu świata lub inwazji kosmitów spotykamy w amerykańskich filmach, a nie książkach. Byłam ciekawa i zaintrygowana jak to może wyglądać przedstawione na papierowych stronach. To zupełnie coś innego, niż gdy oglądałam film. Oglądając film nie czułam, że cokolwiek co się w nim dzieje, mnie dotyczy i nawet nie myślałam, że mogłoby się to naprawdę wydarzyć. W książce to zupełnie inna bajka i nie sposób nie przeżywać tego razem z postaciami. Wszystko jest tak doskonale opisane, że siłą rzeczy myślimy jak to by było, gdybyśmy znaleźli się w takiej sytuacji. 



Ostatni Olimpijczyk to ostatnia część ukochanej przeze mnie serii Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. Jeszcze nie zagłębiałam się w to, co dokładnie wydarzy się w tej części, jednak i tym razem jestem pewna, że Rick Riordan mnie nie zawiedzie, a ta książka będzie idealna jak pozostałe. 
Nigdy nie myślałam, że tak bardzo polubię historie o chłopcu, który jest synem greckiego Boga. Zdecydowanie polecam wszystkim, którzy lubią typ fantasy. 


I ostatnia książka, Tajniki Makijażu, autorstwa znanej polskiej youtuberki. 
Nigdy nie oglądałam Red Lipstick Monster, może kilka razy natrafiłam na jej filmiki, aż usłyszałam o książce. Na początku byłam nastawiona sceptycznie do tego zakupu, jednak teraz chyba się trochę przekonałam, po przeczytaniu kilku rad, o których nie wiedziałam. Być może poświecę tej książce post, gdy już poznam ją w całości. 

Znacie któreś z tych książek? Jeśli tak, jak wam się podobały? Co przeczytaliście w tym miesiącu?

36 komentarzy:

  1. Prześwietne książki, ja oglądałam jak na razie 'zanim się pojawiłeś' i film podobał mi się strasznie, dziewczyna z pociągu jest teraz na mojej liście do przeczytania bo podobno film słaby ;)

    vanillia96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. "Zanim się pojawiłeś" - polowałam na nią a teraz boję się, że będę się nudzić podczas gdy będę ją czytać :D
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o ''Dziewczyna z pociągu'' - podobno świetna!


    Pozdrawiam serdecznie, |MÓJ BLOG|

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie chciałabym przeczytać "Zanim się pojawiłeś"

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama chcę przeczytać "Dziewczynę z pociągu", a "Fangirl" planuję przeczytać po angielsku:) Co do książki Red lipstick monster, to mam ją już pół roku i nadal jestem nią zachwycona, mam zaznaczonych dużo stron do których wracam i doskonalę swój makijaż :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiła mnie ,,Fangirl" ;)
    A książkę Ewy uwielbiam!


    Pozdrawiam serdecznie,
    Zapraszam do siebie: slowandminimal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zanim się pojawiłeś♥ Piękna książka i piękny film! O reszcie również słyszałam, ale ta książka tam samo jak Piąta fala mnie zauroczyły♥

    Buziaki♥ Zyciedlapasji klikaaaj:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja się czaję na książkę RLM :D

    https://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo zaczytany miesiąc :) Ja z wymienionych książek czytałam tylko jedną i była nią Fangirl i szczerze nie lubię tej książki, bo była mdła i nudna. A kilka z tych które przeczytałaś zamierzam przeczytać już wkrótce :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja kupiłam "Zanim się pojawiłeś" i jestem w trakcie czytania, ale jest przepiękna!

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawie napisane :D Niby coś opisane, ale jednak aż chce się przeczytać :D Więzień Labiryntu - zdecydowanie polecam :P




    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq 

     
      


     

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym przeczytać " Zanim się pojawiłeś" i przejrzeć książkę " Red Lipstic monster tajniki makijażu"

    http://the-rose-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam kiedyś o książce ,,Red Lipstic monster '' lecz nie miałam okazji jej przejrzeć
    Ciekawy post , pozdrawiam <3
    Mój Blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  14. Z tych książek czytałam tajniki makijażu, dziewczyna z pociągu, fangirl- ale niestety na tej ksiązce bardzo się zawiodłam mimo tak wielu pozytywnych opini..A książka Więzien labiryntu leży na półce i czeka na swoją kolej :)
    treamicii.blogspot.com
    treamicii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja niedawno kupiłam "Zanim się pojawiłeś", bo oglądałam film i pomyślałam,że książka też będzie świetna(tak, zawsze robię to odwrotnie, haha). Przymierzam się też do kupna książki Ewy Red Lipstick Monster :D Buziaki;* paulacierpiak, klik

    OdpowiedzUsuń
  16. Serię Percy Jackson i bogowie olimpijscy już dawno skończyłam, uwielbiałam to jak byłam młodsza i dalej jest u mnie na pierwszym miejscu, mam wszystkie części i często do nich wracam. Z książek, które wymieniłaś mam również poradnik RLM, przestudiowałam cały- polecam.
    Obserwuję i zapraszam do mnie
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  17. Szkoda, że nie jesteś do końca zadowolona z "Zanim się pojawiłeś".
    Jak dla mnie to książka była GENIALNA i należy do grona moich ulubieńców. :)
    Więzień labiryntu też baardzo mi się podobał, a najlepszy jest drugi tom tej trylogii - serdecznie Ci polecam. :)
    Piąta fala też była świetna.
    Pozdrawiam!
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. 5/8 książek chciałabym mieć w swojej kolekcji, o pozostałych trzech niestety nawet nie słyszałam :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Mi ''Zanim się pojawiłeś'' bardzo się podobała. Jak dla mnie była idealna. ''Fan Girl'' mam w planach przeczytać, a o pozostałych książkach nie słyszałam.
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  20. Zanim się pojawiłeś i piąta fala są na mojej liście do przeczytania :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Łał, dużo książek udało Ci się przeczytać w lipcu, jestem pod wrażeniem!
    Znam tylko dwie książki, ale to chyba lepiej niż żadną, prawda?
    A na moje konto wylądowały trzy książki: "Syrena" Kiery Cass, "Klejnot" Amy Ewing i "Biała Róża", czyli druga książka z tej trylogii.
    Trzecia ma mieć premierę we wrześniu i strasznie nie mogę się doczekać, bo druga zakończyła się w najlepszym momencie!
    Pozdrawiam
    Mój blog-klik ♡

    OdpowiedzUsuń
  22. O, książka Ewy RLM. Też mam zamiar ją zakupić <3

    Polne-Maki, zapraszam. (W.)

    OdpowiedzUsuń
  23. Żadnej z tej książek nie przeczytałam. Zacznijmy od tego, że w lipcu nie przeczytałam jakiejkolwiek książki, czego żałuję, bo zwykle lubiłam czytać. W tym miesiącu mam zamiar przeczytać "hopeless", a co będzie dalej to jeszcze nie wiem. Ale mam nadzieję, że sierpnia nie zmarnuję tak jak lipca i uda mi się wciągnąć choć w jednną książkę.
    Bardzo fajny blog. Pozdrawiam! Będę tutaj zaglądać cześciej :)
    Zza Obiektywu

    OdpowiedzUsuń
  24. Znam "więzień labiryntu" ale film. Książki nie czytałam, bo ogólnie nie czytam książek :)

    wiktoriakarnecka.blogspot.com <-- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem bardzo ciekawa Fan girl oraz Zanim się pojawiłeś :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Z chęcią bym zobaczyła tajniki makijażu.:)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Większość z tych książek kojarzę :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. This is so inspiring! I love the post:)

    irenethayer.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Będąc w księgarni miałam w ręku "dziewczyna z pociągu" i "zanim sie pojawiłeś", wybrałam tą drugą.. i według mnie był to zły wybór. Twoja recenzja sprawdziła się w 100%, a miałam wobec niej takie oczekiwania :(

    hidenly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Zanim się pojawiłeś :d zaciekawiła mnie okładka :D ale jak tak piszesz to chyba jednak po nia nie sięgnę :d

    grlfashion.blogspot.com
    zapraszam;* odwdzięczam się za każdą obserwację :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziewczyna z Pociągu musi być ciekawa :) lubię thrillery i z chęcią bym ją przeczytała :)
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. muszę w końcu przeczytać dziewczynę z pociągu :D
    Pozdrawiam i zapraszam :)
    nikolaprzybysz.pl

    OdpowiedzUsuń
  33. Czytam właśnie "Dziewczynę z pociągu", bardzo mi się podoba :) Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja jestem tą osobą która zakochała się w ,,Zanim się pojawiłeś" , ale masz racje to jest kwestia każdego z nas czy ta książka jest dobra czy nie.
    ,,Piąta fala" - intryguje mnie ta historia i nie wiem czy brać się za książkę czy nie. Trochę się obawiam jej czytania, no ale może się przekonam. :)

    domikla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Mi tam "Fangirl" się podobało - poprawiło mi humor, kiedy miałam doła po pewnej sytuacji :)
    Pozdrawiam
    Tutti

    OdpowiedzUsuń

➪ Każd(a)y komentarz/obserwacja motywuje mnie do dalszej pracy. Z całego serca dziękuję :)

Copyright © 2014 Paper Girl , Blogger